Sector Page Field Collection

Lär känna din målgrupp

Få en 360° vy för större insikter

Skaffa dig mer insiktsfulla och användningsbara insikter om dina evenemang.

Lär känna din målgrupp på djupet med hjälp av våra kundanalyser och rapportverktyg. Ta reda på dina kunders köpbeteende, t ex hur, var och när de köper biljetter, var de bor, hur gamla de är och hur deras livssituation ser ut (barn, boende, inkomst, köpkraft etc). Effektivisera dina marknadskampanjer, justera din biljettprissättning, hitta nya möjligheter att attrahera releventa sponsorer och samarbetspartners. 

Dynamisk prissättning

Platinum - de mest eftertraktade biljetterna

Platinum är en biljettlösning med dynamisk prissättning för de mest eftertraktade biljetterna. Målet är att ge fansen en rättvis och säker tillgång till de mest eftertraktade biljetterna, samtidigt som artister och arrangörer kan prissätta biljetterna efter deras verkliga värde. 

Låt vår expertis kring biljettförsäljning och efterfrågan hjälpa dig att prissätta dina biljetter

Ticketmasters unika marknadskraft

Öka din räckvidd med våra unika kontaktyor

Som kund till Ticketmaster har du tillgång till vår databas som innehåller drygt 4 miljoner kundkort, 1,3 miljoner unika besökare per månad på Ticketmaster och massor av intelligenta annonsmöjligheter.

T ex har vi tagit hjälp av Prediktiv intelligens lär sig våra nyhetsbrev att nå rätt person med rätt evenemang vid rätt tillfälle. Varje vecka skickar vi miljontals nyhetsbrev med olika innehåll baserat på konsumentens köphistorik och surfbeteende.

Fan Network är vårt unika online och retargetingverktyg. Återkoppla med fansen som har visat ett intresse eller passar in på målgruppen men inte köpt biljett. Få dem att komma tillbaka och slutföra sitt köp. Målgruppsurvalet kan styras på nya och befintliga kunder, specifika events/arenor, konsumenternas demografi, livsstil, vart de bor eller baserat på tidigare evenemang de köpt på Ticketmaster.

Facebook, Instagram, Twitter m m. Med hjälp av sociala medier kommunicerar vi på ett mer personligt plan med konsumenterna på daglig basis. Vi använder oss av datan från de sociala kanalerna för att kunna identifiera  trender som sker inom branschen och använder våra insikter till att proaktivt förbättra vår marknadsföring.

SEM och affiliate - Som kund hos oss så får man möjlighet att ligga med i våra Google Adwords-kampanjer som driver ca 10% av vår totala online-försäljning totalt sett. I vårt affiliate-nätverk syns dina evenemang på evenemangssajter, nyhetsbrev, bloggare, turistbyråer, lokala turistsajter med flera. Tillsammans kan vi identifiera, rekrytera och utveckla viktiga partners för ditt evenemang. 

Dessutom...vår internationella räckvidd betyder att vi kan hjälpa till att nå publik i över 20 länder som kan tänkas vara intresserade av att se ert evenemang.

Spendera mindre, sälj mer

Kommunicera smartare med vårt epost-verktyg kopplat till biljettdata

Med vårt epost-verktyg Messenger kan du skapa och segmentera dina målgrupper baserat på köphistorik, kön, ordervärde, eventkod, geografi etc. Identifiera dina bästa kunder efter hur ofta och hur mycket de köper. Du bygger dina målgrupper med enkel drag-and-drop-teknik.

Du kan designa proffsiga utskick utan tekniska kunskaper då verktyget innehåller färdiga responsiva mallar. 

Med oss skräddarsyr du din kommunikation med rätt evenemang till rätt person vid rätt tillfäle.

Merförsäljning för ökade intäkter på dina evenemang

Ticketmaster Experience

Ticketmaster Experience ger dig möjlighet att merförsälja mat, dryck och merchandise till dina kunder genom en brandad egen app, via webben integrerat på din webbsajt, via Ticketmasters app samt integrerat i din egen app (om du har en sådan). 

Fördelar:

  • All mat- och dryckesbeställning kan göras i förväg
  • Minskar köer och ger snabbare service under evenemanget
  • Ökat ordervärde och nöjdare kunder