Letar du efter 1.2 miljoner unika konsumenter?
TICKETMASTER.SE

Med 1.2 miljoner unika besökare per månad är Ticketmaster.se det effektivaste sättet att nå din målgrupp.

Ticketmaster.se är uppdelad på genre och region, vilket låter oss visa ditt evenemang för de som är intresserade av musik, sport, teater, familjeevenemang etc, både regionalt samt i hela landet.

Vi har utvecklat vår sida så att det ska vara så enkelt som möjligt att söka på den och hitta evenemang. Konsumenterna kommer till en dedikerad landningssida för just ert event. Denna sida kan innehålla både video, recensioner och rekomendationer.

Vår internationella räckvidd betyder att vi kan hjälpa till att nå publik i 21 länder som kan tänkas vara intresserade av att se ert event.

Let's get marketing!
POWER OF DATA

Som kund till Ticketmaster har du tillgång till vår databas som innehåller ca 4 miljoner kundkort. Men det viktigaste är kvaliten på de segmenterade kampanjerna!

Vårt nya epost-verktyg tmMessenger ligger i framkant i CRM-teknologin. Det hjälper oss att segmentera konsumenterna baserat på ålder, kön, vart de bor i relation till arenan osv.

Affinity- är vårt verktyg som använder vår datahistorik för att hitta event som liknar ditt. På det sättet kan vi få ut data på konsumenter som troligtvis även är intresserade av ditt evenemang som vi sedan kan skicka ett riktat brev till. Utöver det kan vi använda oss utav olika mosaik-grupper som vi har klätt vår databas med.

Ticketmasters Nyhetsbrev- Vårt eget redaktionella nyhetsbrev skickas ut en gång i veckan till 1.6 miljoner prenumeranter. Ett kraftfullt och effektivt sätt att marknadsföra ditt evenemang.

Hitta fansen där de är!
RETARGETING

Fan Network är vårt online och retargetingverktyg. Det hjälper oss att leverera riktade annonser online på de sidorna dina fans troligen vistas.

Återkoppla med fansen som har visat ett intresse eller passar in på målgruppen men inte köpt biljett. Få dem att komma tillbaka och slutföra sitt köp.

Målgruppsurvalet kan styras på nya och befintliga kunder, specifika events/arenor, konsumenternas demografi, livsstil, vart de bor eller baserat på tidigare evenemang de köpt på Ticketmaster. Hör av dig till oss så hjälper vi till med en bästa lösningen för er!

Interagerar ni med fansen i de sociala medierna?
SOCIALA MEDIER

Från Facebook och Twitter - vi finns där ute och hjälper gärna till!

Vi interagerar med konsumenter och bygger gemenskap på vår Facebook sida, Twitter och Instagram.

Detta hjälper oss att nå ut samt kommunicera på ett mer personligt plan med konsumenterna på daglig basis. Vi använder oss av datan från de sociala kanalerna för att kunna identifiera  trender som sker inom branschen och använder våra insikter till att proaktivt förbättra vår marknadsföring.

Er evenemangssida på Ticketmaster tillåter även konsumenter att RSVP och dela detta om de ska delta/kanske delta på evenemanget.  Låt oss jobba tillsammans med de sociala kanalernas möjligheter! 

Utnyttja kraften i vårt affiliate- och partnernätverk för att öka din försäljning!
AFFILIATES & PARTNERS

Vårt affiliatenätverk ger dig exponering på olika sajter över hela Sverige. 

Idag säljs ca 10% av samtliga biljetter via affiliate-kanalen.

I nätverket finns evenemangssajter, nyhetsbrev, bloggare, turistbyråer, lokala turistsajter med flera. Tillsammans kan vi identifiera, rekrytera och utveckla viktiga partners för ditt evenemang. 

Erbjudanden
KAMPANJER

Mors dag, Fars Dag, Alla härtans dag, Jul, Påsk, Studenten - oavsett vad så kan vi hjälpa er med den bästa målstyrda kampanjen för ditt event.

Minimaster är vår nya familjesida där vi lyfter upp evenemang som passar barnfamiljen. 

GE BORT EN UPPLEVELSE
PRESENTKORT

Ett presentkort hos Ticketmaster är den perfekta presenten till kunder och personal

En upplevelse har i många år nu blivit framröstat som den bästa presenten. Vad passar då inte bättre än att mottagaren dessutom själv får välja vilken upplevelse de vill ha. Hos oss finns det tusentals evenemang att välja bland.

För mer info klicka här:

VEM ÄR DIN KUND?
ANALYTICS

Lär känna din målgrupp på djupet med hjälp av våra kundanalyser. Ta reda på dina kunders köpbeteende, t ex  hur, var och när de köper biljetter, var de bor, hur gamla de är och hur deras livssituation ser ut (barn, boende, inkomst, köpkraf etc). Effektivisera dina marknadskampanjer och hitta nya möjligheter att attrahera releventa sponsorer och samarbetspartners.